Ontdek de impact van e-mailmarketing!

Heb jij ooit weleens nagedacht om nieuwsbrieven uit te sturen? Wij zeggen DOEN! Niet alleen is e-mailmarketing een hele goede manier om up to date te blijven bij jouw klanten, ook is het een relatief goedkope manier van reclame maken.

Is e-mailmarketing niet ouderwets?
Zeker niet! Ondanks dat e-mailmarketing al een langere tijd bestaat, is het nog steeds een goede manier voor marketing. Dit komt doordat je met e-mailmarketing je klant direct aanspreekt. Je blijft bij ze in de lucht wat ervoor zorgt dat jouw merk meer naamsbekendheid krijgt. Door persoonlijke mails voelen de klanten zich ook meer verbonden met jouw bedrijf, en dat resulteert in meer aankopen. 

Maar dat kost toch veel tijd?
Ja, het schrijven van een goede e-mail kost tijd, maar je hoeft natuurlijk niet ineens één keer per week een e-mail uit te sturen. Misschien is een keer per twee of drie maanden al voldoende. En wat dacht je van e-mail automatisering? Deze automatische mails stel je één keer in. Denk bijvoorbeeld aan dat leuke mailtje op je verjaardag met een kortingscode, de herinnering dat er nog wat in jouw winkelmandje ligt. Of je wordt erop geattendeerd dat de shampoo die jij drie maanden geleden bij de kapper hebt gekocht waarschijnlijk weer toe is aan vervanging en misschien ben je stiekem ook toe aan een root touch up ;). Al deze mails worden één keer ingesteld en vliegen er daarna automatisch uit, klinkt handig niet!?

Hoe te beginnen?
Wij hopen dat we je enthousiast gemaakt hebben. Om je een beetje op weg te helpen delen wij graag 3 tips voor de start van jouw e-mailmarketing avontuur.

Tip 1.
Maak een plan. Met welk doel ga jij mails versturen? Wil jij mensen informeren of wil je meer sales genereren? Noteer het voor jezelf en kijk hoe je het beste jouw nieuwsbrief kunt vormgeven om dit te behalen.

Tip 2.
Zorg dat mensen zich via jouw website kunnen inschrijven op de nieuwsbrief. Wil jij de mensen persoonlijk kunnen aanspreken? Vraag dan ook om hun voornaam! Deze kan je daarna gemakkelijk toevoegen aan de mail.
Let op! Vraag niet direct om te veel informatie, dit zorgt ervoor dat de drempel hoger wordt om in te schrijven. Je kan daarna beter een automatische mail erachteraan sturen met de overige info die je nog wilt weten. 

Tip 3.
Stel direct de automatische mails in, dan hoef je er daarna niet meer naar om te kijken. 

Denk aan:

  • Welkomst mail
  • Verjaardagsmail 
  • Verlaten winkelmandje (alleen met een webshop)

Meer weten?
Wil je meer weten over e-mailmarketing of zou je er graag mee beginnen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. En wie weet zien wij straks jouw eerste nieuwsbrief in onze mailbox verschijnen.

Heb je interesse in onze diensten of heb je vragen?

Neem gerust contact op en bespreek de mogelijkheden

Klik hier voor onze disclaimer en privacy statement

Wil je wat weten over dit onderwerp?
Vraag het ons gerust!

Klik hier voor onze privacy statement