Klantervaring

Hoe gebruik je een Call to Action

Jouw volgers aanzetten tot actie? Meer conversie? Dit kan met een call to action. Een CTA kan je online en offline inzetten.

Offline call to action

Denk goed na wat de actie is waar jij mensen tot wil aanzetten, is dit haalbaar? Wat voor beeld wil jij meegeven aan de lezer van bijvoorbeeld jouw folder. Wil je dat men je bedrijf onthoudt? Wil je een product verkopen? Wat verwacht jij van de (toekomstige) klant?

Je kan offline gebruik maken van verschillende kanalen. Een advertentie in de krant zetten, een eigen folder maar ook bijvoorbeeld de verpakking van je product kan je hiervoor inzetten.

Online call to action

Maak gebruik van een CTA op je website maar ook op social media. Daar kan je ook goed inspelen met een call to action. Voor de call to action op je website kan je gebruik maken van een button/knop. Meestal snappen bezoekers dat zij via de knop naar de volgende stap in het proces gaan. Uiteraard laat je je knop er visueel uit springen door de kleur, vorm en omvang. Ook kan je vanuit de tekst linken naar een andere pagina. Deze hyperlink kan je extra benadrukken door hem te onderstrepen en een andere kleur geven.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden waar je gebruik van kan maken op je website om een call to action in te zetten, bijvoorbeeld: een pop-up of een speciale CTA-widget. Meer informatie hierover? Neem even contact met ons op!

Op jouw sociale kanalen gebruik maken van een CTA? Laat zien wat het voordeel is van jouw product, wat hebben de kijkers aan jouw product, wat voor voordelen kunnen zij eruit halen. Speel in op de emotie van mensen, maak iets herkenbaar voor ze.

“Vervelend hé, altijd maar die vertraging bij de trein. Het wordt tijd voor een auto! 28 oktober hebben wij onze TE GEKKE Occasion dagen! Haal jouw voordeel uit deze actie!”. – autodealer

Woordkeuze voor een call to action

Er zijn woorden voor een call to action die goed en/of minder goed werken. Ga eens na bij jezelf. Aan welke woorden in een advertentie irriteer jij je en voor welke woorden heb jij een zwakte?

Voorkom woorden als:

  • Koop nu
  • Meld je aan
  • Lees verder
  • Geef hier
  • Volg
  • Maak
  • Ga naar
  • Support

Nederlanders vinden het altijd leuk om iets te krijgen. Geef een draai aan je tekst, laat mensen weten wat zij er voor terug krijgen en gebruik woorden als:

  • Ontvang
  • Meteen
  • Per direct
  • Ontdek
  • Krijg
  • Vind

Creëer schaarste

Booking.com is hier een heel mooi voorbeeld van. Als jij op hun website naar een accommodatie zoekt staan er teksten als “tijdelijke deal”, “nog maar 1 kamer op onze site” of “reis deal”. Schaarste werkt nu eenmaal. Let op dat je hier wel sympathiek in bent. Schreeuw dus niet  “DOE HET NU, ANDERS BEN JE TE LAAT” (ook al is het mischien wel het geval). Mensen haken door schreeuwerige content juist weer af. Woorden die je kunt gebruiken bij urgentie kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • nu
  • vandaag
  • meteen
  • direct
  • snel
  • alles

De content die jij deelt kan met een een goede call to action het verschil maken. Content is alle communicatie-uitingen in woord, beeld en/of geluid die worden verspreid via de (online en offline) media.

Meer conversie behalen met de juiste CTA, maar geen idee hoe jij deze juist kan inzetten? Neem contact op en laat onze professionals je helpen!

Heb je interesse in onze diensten of heb je vragen?

Neem gerust contact op en bespreek de mogelijkheden

Klik hier voor onze disclaimer en privacy statement

Wil je wat weten over dit onderwerp?
Vraag het ons gerust!

Klik hier voor onze privacy statement