Nieuw bedrijfslogo voor Blom Elektrotechniek
Een bedrijfslogo nodig? Dan zit je bij Studioviv goed. Ontwerpen van nieuwe logo’s, re-design of een logo-update zijn onderdeel van wat wij dagelijks doen.
Een aanpassing van een bedrijfslogo is altijd spannend. En voor velen een grote stap met grote consequenties. Dat beseffen we ons heel goed.
En ook daarom zijn we super trots op het feit dat we voor een tweede keer in het bestaan van Blom Elektrotechniek, hun bedrijfslogo mochten voorzien van een update. En dat is altijd een uitdaging.
In sommige gevallen ontwikkel je een volledig nieuw beeldmerk dat mogelijk onherkenbaar en ver af staat van het huidige. Maar daarmee verplicht je een bedrijf om radicaal en binnen korte tijd al hun marketing materiaal te vernieuwen. En dat kan leiden tot een behoorlijke investering.
Bij dit project hebben we het logo behoorlijk aangepakt. Maar er wel voor gezorgd dat het naast het bestaande logo kan bestaan, zonder dat het storend is. Op deze manier hoeft onze klant niet ineens alle uitingen aan te passen.
Het nieuwe bedrijfslogo
Het logo van Blom Elektrotechniek heeft dus, zoals gezegd, een flinke update gekregen. Ook de andere tak van Blom Elektrotechniek: BlomPlus onderhoud & service hebben we meegenomen is deze update. De stekker uit het oude logo is een symbool die niet meer van deze tijd is. Omdat de werkzaamheden van Blom Elektrotechniek veel en veel verder gaan dan alleen stekkers en stroomkabels. In het symbool dat wij ontwikkelden herken je dan ook de vorm van een +.
Uit een serie van schetsontwerpen is er tijdens dit proces een vorm ontstaan die niet herkenbaar is aan het bestaande logo. En dat hoeft ook niet. Het doet nog het meeste denken aan een bliksemschicht met diepte, alsof het een vorm is die ergens omheen draait. En op een dusdanige manier geplaatst is waardoor de + er duidelijk in te herkennen is.
Energiek, elektrisch, eigen, plus. Net dat beetje extra. Een eigen beeldmerk, simpel in al zijn eenvoud en passend bij deze onderneming en branche.
De kleuren van het logo zijn gelijk gebleven, omdat dat toch een deel van hun herkenbaarheid is. En er was eigenlijk ook helemaal niets mis mee. Alleen het rood iets donkerder, het geel iets oranje. Kleine aanpassingen die nauwelijks zichtbaar zijn.
Ook het lettertype heeft een andere uitstraling gekregen. Vriendelijker en toegankelijker. De letterdikte en de spatiëring zijn geoptimaliseerd, waardoor het veel leesbaarder en moderner is. Over alles nagedacht en niets is gedaan zonder reden. Al met al een geslaagd project. Wij zijn trots op het resultaat!
Ben je ook toe aan vernieuwing?
Is je bedrijf ook toe aan een vernieuwd logo of een logo-update, maar twijfel je nog? Het is natuurlijk ook spannend, maar bel ons gerust! Telefonisch zijn we tijdens kantoortijden te bereiken via: +31(0) 226 39 5447. We kunnen je goed adviseren en een mogelijk plan opzetten. We zijn er goed in en wel helpen je graag! Check de projecten op onze website en oordeel zelf.